Ekonomisk rådgivare och medlemsansvarig sökes

Tjänsten är delvis ny och du kommer själv att vara med och utforma din befattning.

I rollen som ekonomisk rådgivare och medlemsansvarig för våra medlemmar är du den som är ansiktet utåt mot våra medlemmar. Du ska hjälpa dem med allmänna ekonomiska råd och om företagande i allmänhet. Ofta är det du själv som löser frågeställningen, ibland måste du rekommendera en annan specialist. Den juridiska rådgivningen till medlemmarna sköts av vår jurist.

Förutom ekonomisk rådgivning kommer du att vara den som jobbar med medlemsrekrytering, ansvarar för våra stipendier och våra event, exempelvis den årliga Gesäll- och Mästarbrevsutdelningen i Stadshuset med över 1000 gäster.

 

Om Stockholms Hantverksförening

Stockholms Hantverksförening är en näringspolitisk organisation med Stockholms hantverkare i fokus. Vi arbetar för att statusen och villkoren för hantverket ska förbättras på alla områden. Arbetet är branschöverskridande och bygger till stor del på väl fungerande samarbeten med andra organisationer och myndigheter. Föreningen driver en yrkeshögskola, äger fastigheter i Stockholm och på Gran Canaria samt arrangerar den årliga gesäll- och mästarbrevsutdelningen i Stockholms stadshus. Dessutom sköter kansliet administrationen åt Hantverkarnas Riksorganisation.


Viktiga ansvarsområden för rollen:

  • Ekonomisk rådgivning till våra företagsmedlemmar, ny medlemsförmån som införs from hösten 2021
  • Ansvarig för medlemsprocessen och systemägare, medlemssystem
  • Uppsökande verksamhet hos hantverkare som kan bli medlemmar
  • Projektledning av våra medlemsevent, årsmöten och utdelning av gesäll och mästarbrev m.fl. aktiviteter
  • Handläggare för våra stipendier
  • Ansvar för föreningens bostadskö och uthyrning av våra lägenheter på Gran Canaria.
  • Verksamhetsutveckling, bl.a. av föreningens medlemserbjudande


Kvalifikationer

  • Ekonomisk utbildning, förståelse för hur småföretags villkor ser ut och hanteras
  • Förståelse för hantverksföretagandes villkor och hur du ska kommunicera med företagare
  • Erfarenhet av projektledning av evenemang, kundevent etc.
  • God administrationsförmåga
  • Hög datamognad och vana av att arbeta i program som: Microsoft Office, något eller några olika ekonomiprogram, databashantering – antingen från medlemssystem eller CRM-system.

Ovanstående meriter är en vägledning och som du förstår är består tjänsten av en bred palett av uppgifter. Därför är din personliga profil och ambition det mest avgörande. Vi lägger stor vikt vid samarbetsförmåga. Eftersom vi är få kollegor behöver alla dra sitt strå till stacken, oavsett om det gäller ens egna ansvarsområden, evenemang för medlemmar eller att med kort varsel kunna växla mellan olika arbetsuppgifter.

För att lyckas i rollen som ekonomisk rådgivare/medlemsansvarig och trivas hos oss behöver du vara självgående och kunna planera ditt arbete. Du behöver också vara pedagogisk så att medlemmar som ringer för att fråga om råd förstår när du förklarar. Vi sätter våra medlemmar främst, så det är viktigt att du är serviceminded.


Du erbjuds

Du kommer att få arbeta i en liten organisation där var och en har tydliga ansvarsområden och där alla bidrar till helheten. Vi sitter i trevliga lokaler mitt i centrala Stockholm, nära till kommunikationer.

Vi är också måna om balansen mellan arbets- och privatliv. Du förväntas därför normalt inte besvara mail efter att barnen har nattats eller när du kommer hem efter korpfotbollen.

Vi har kollektivavtal med Almega Tjänsteföretagen.


Ansökan och tillträde

För ytterligare upplysningar kontakta vår VD Anders Kullen Havdelin, tel 0704 93 93 72.

Skicka din ansökan inklusive CV och personligt brev senast onsdagen 23 juni till: anders.havdelin@hantverkarna.se. Märk ansökan med ” Ekonomisk rådgivare och medlemsansvarig”.

Tillträde och lön enligt överenskommelse. Bakgrundskontroll kommer att genomföras för slutkandidater. Ansökningarna behandlas löpande, varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.