MENY
Hantverksakademin gör kampanj igen
Konceptbild.

Hantverksakademin gör kampanj igen

05.03.2021
AKTUELLT | Förra året gjorde Hantverksakademin en kampanj på temat ”Det finns ett före och ett efter Hantverksakademin”. Den kampanjen gör nu comeback. De kommande veckorna kommer annonser för Hantverksakademin att synas i en ny kampanj.

Den prisbelönade kampanjen från 2020 visade upp yrkena tatuerare, pralinör och möbelsnickare. Vi lever som vi lär och återbrukar det vi gjorde förra året. Till årets kampanj får de tre yrkena sällskap av brodör och bokbindare.

Förra året var basen bland kanalerna kollektivtrafiken, kompletterat med Kulturtavlorna och sociala medier samt egna kanaler. Då vi uppmanas av myndigheterna att inte åka kollektivt nu kommer det inte att bli någon annonsering i kollektivtrafiken i år. De kanaler som används i år är:

  • Mitti.se (endast digitalt, inte i papperstidningarna)
  • Kulturtavlorna (på 100 platser i stan)
  • Sociala medier (Facebook, Instagram, Youtube och Linkedin)
  • Tidningen Hemslöjd (helsidesannons i det nummer som utkommer i början av april)
  • Egna kanaler (våra hemsidor och nyhetsbrev)
  • PR (Pressmeddelande)

Hjälp gärna till att sprida de inlägg som vi kommer lägga ut på våra sociala medier i de kanaler ni använder!